poniedziałek, 13 lipca 2015

Book Tag (:


Hej,
dzisiaj postanowiłam zrobić Book Tag. Polega on na odpowiedzeniu na 15 pytań dotyczących oczywiście książek.

Zapraszam do czytania (:



1. Jaki gatunek książek najczęściej wybierasz?

Jak już 2 razy wspominałam, mam baardzo zróżnicowany gust i czytam prawie wszystko (oprócz książek historycznych - grrrr). Mimo to najczęściej sięgam po kryminały i thrillery, a teorie spiskowe i śledzenie przestępców, to coś co tygryski lubią najbardziej. Czytam też dość często książki młodzieżowe.

2. Która postać książkowa jest najbardziej do ciebie podobna lub którą, chciałabyś być?

Gdy czytam to staram się się doszukiwać swoich cech u bohaterów, a mimo to nie potrafię wskazać bohatera podobnego do mnie.
Jeśli chodzi o to, kim chciałabym być to zdecydowanie Sherlockiem Holmesem i Wiktorią i serii "Ja, diablica".

3. Jaką książkę dałabyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?

Zależy w jakim wieku, ale wg. mnie takie uniwersalne to seria "Percy Jackson i bogowie olimpijscy" oraz "Igrzyska Śmierci".

4. Wolisz książki w wersji papierowej, ebooki czy audiobooki?

Kocham zapach nowych książek, lubię je trzymać w ręce i nie przepadam za ich elektroniczną wersją. Sięgam po ebooki tylko wtedy, kiedy nie mam wyboru. Jeśli chodzi o audiobooki to też nie bardzo. Jeśli ich słucham to są to tylko lektury szkolne.

5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?

Zdecydowanie "Złodziejka książek" była tą Wow. Co prawda widziałam film przed przeczytaniem książki, ale jak wiadomo to nie to samo. Była świetnie napisana i Marcus Zusak napisał kawał świetnej powieści.

6. Jaka książka nie zrobiła na tobie wrażenia?

"Sprzedawca broni". Hugh Laurie miał całkiem fajny pomysł, ale niech on lepiej pozostanie aktorem, bo to mu o wiele, wiele lepiej wychodzi.
Strasznie długo ją czytałam, prawdziwa akcja zaczyna się dopiero pod koniec, a wcześniej bohater szwęda się po różnych biurach, hotelach i instytucjach.
Może i nie był to jakiś koszmar, ale spodziewałam się więcej.

7.  Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek naraz?

Z tym to jest różnie, bo jak mam rozpoczętą książkę,ale zostawię ją w domu i kupię kolejną to muszę przeczytać chociaż 2-3 pierwsze strony. Poza tym staram się czytać od początku do końca.

8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy preferujesz własny zakup?

Wolę swoje książki, staram się nie wypożyczać w miarę możliwości. Nie lubią rozstawać się z książkami, lubię je mieć przy sobie, widzieć je na półce.
Nie lubię książek z biblioteki. Nie wiem, kto je miał przede mną, ani co się z nimi wcześniej działo.

9. Jaką książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?

Zdecydowanie jest to "Złodziejka książek". Powieść porusza wiele problemów ludzi; wojna, dorastanie, rodzina, ucieczka itp...
I jestem pewna, że każdy znajdzie w tej książce coś dla siebie.

10. Czy oceniasz książkę po okładce?

Staram się tego nie robić, no ale jak wiadomo, jak coś ładnie wygląda, to nas do tego przyciąga.
W końcu okładka to pierwszy kontakt z książką.

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak, to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś w promocji?

Niestety, ale tak. Ulegam promocjom książkowym. Głównie przez to, że dobre książki są często drogie.
Zawsze najwięcej książek kupuję nad morzem, na wakacjach, bo są tam Outlety książkowe i można kupić czasem naprawdę dobre pozycje za parę groszy. Najwięcej kupiłam ich "za jednym razem" 5, a w ciągu całego trzytygodniowego pobytu ok. 10 - 12. No ale jak ich nie kupować jak jest super książka za 5 - 6 złotych z ceną okładkową 35 zł?

12. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?

Mam ok. 50 takich książek, a nie kupię ich na razie, bo czekam na wyjazd. Może tam coś znajdę, a jeśli nie to poczekam na jakąś wyprzedaż lub promocję w jakiejś księgarni (:

13. Ile książek liczy twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?

Mam około 65- 70 książek. Większa część z nich dumnie stoi na półce, a te, które się nie zmieściły leżą w szufladzie.

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja?

Mam zbyt bujną wyobraźnię, żeby najpierw oglądać film.
Kocham "oglądać" książki oczami swojej wyobraźni. Ekranizacja jest takim trochę porównaniem - jak ja coś sobie wyobrażałam, a jak to przedstawił reżyser.
No i film to spojlery, a ja ich bardzo nie lubię w książkach. W filmie mi to nie przeszkadza aż tak bardzo.

15. Co teraz czytasz?

Drugą część trylogii "Niezgodna", czyli "Zbuntowaną". Do końca tygodnia postaram się przeczytać też "Wierną", bo nad morze nie biorę, żadnej książki - kupię sobie coś na miejscu, a tych "zabranych" potem nie czytam bo wolę zacząć te nowe (:

Mam nadzieję, że podobał Wam się ten Tag i mam nadzieję, że nie był to ostatni tego typu post na moim blogu.
Jak Wy odpowiedzielibyście na powyższe pytania?
Piszcie w komentarzach.
Do następnego wpisu!
_________________________________________________________________________________

6 komentarzy:

  1. Świetny pomysł ze zrobieniem tego tagu, wiele się o Tobie dowiedziałam :) Ja mojemu dziecku podsunęłabym HP, ale do "Igrzysk..." bym się nie posunęła, za dużo przemocy jak dla dziecka :)
    http://chcecosznaczyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zależy w jakim wieku to dziecko.
      Takie dopiero co poznające literki to oczywiście baśnie i inne utwory, na których się wychowywaliśmy.
      Kilkutomowe powieści jak będzie trochę starsze 9-11 lat. Przynajmniej ja tak sądzę (:

      Usuń
  2. Ciekawy tag
    http://justine-and-nicole.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Zostałaś nominowana!
    więcej u mnie :)
    one-day-to-my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny tag :-) zapraszam do mnie http://prinfash.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  5. Super tag :)

    http://zaczytan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń