niedziela, 16 sierpnia 2015

Book Haul - part 1


Hej, cześć, witam :)
Jak się domyśliliście po tytule posta będę pisała o swoich książkowych zdobyczach.
Niestety wróciłam już z wakacji do domu, a "na pocieszenie" przywiozłam sobie książki. 22 książki.
Sama nie wiem jakim cudem one znalazły się w moich rękach, a wierzcie mi - książki to dzieło szatana - po pewnym czasie nie masz pojęcia ile ich już masz, a jeszcze większą zagadką jest dlaczego po wykupieniu wszystkich interesujących Cię, są tam jeszcze pozycje, które musisz mieć w biblioteczce. 
Oczywiście takie duże zakupy książkowe w moim wykonaniu są tylko raz w roku, w wakacje. A że wakacje są tylko raz w roku to poszaleć można, no i oczywiście przejść obojętnie obok książkowego outletu? Jak tak można?! (;
Nie dam wszystkich książek w jednym poście, bo uważam, że było by tego za dużo,więc rozdzieliłam to na 3 części (2x7 książek, 1x8 książek). Mam nadzieję, że taki układ Wam pasuje, więc bez zbędnego przedłużania zapraszam do zapoznania się z moimi zdobyczami :D




 Eoin Colfer - O mały włos

Jeśli twój lekarz od spraw włosowych znika, zamiast doglądać przeszczepionej niedawno czupryny, to nie wróży nic dobrego. Jeśli nie jesteś byłym żołnierzem irlandzkich sił pokojowych i nie zamierzasz poświęcić tygodnia na porachunki z mafiosami, lepiej poszukaj nowego specjalisty. Tropienie starego lekarza może wiązać się z koniecznością użycia broni, nawiązania kontaktów z dilerami narkotykowymi i skorumpowanymi policjantami oraz prowadzenia rozmów z głosami wewnątrz własnej głowy.
Jeśli jednak nie masz problemów z włosami to nic straconego. Mażesz o tym wszystkim poczytać
Eoin Colfer i jego wielki Irlandczyk o przerośniętym instynkcie opiekuńczym zapraszają na nową odsłonę twórczości autora cyklu o przygodach Artemisa Fowla.
Tym razem książka dla dorosłych,ale gotowych śmiać się jak dzieci. Mistrzowskie dialogi, kryminalne zagadki i niespodziewane zwroty akcji na długo zapadają w pamięć.
Ocena "LubimyCzytać": 5,94/10

Lubię kryminały, przy których możemy się pośmiać, są lekkie i pisane prostym językiem (od zawiłych metafor i rozbudowanych porównań mam 75% lektur szkolnych), więc długo się nie zastanawiałam nad kupnem tej książki. (Okay - nad żadną się długo nie zastanawiałam. Kto by miał czas na rozmyślania "kupić czy nie kupić" na wakacyjnym wyjeździe?).
Mam nadzieję, że pomimo różnych opinii nie zawiodę się na tej książce.
Cena okładkowa: 29,90
Cena outletowa: 9,99

Sylwia Siedlecka - Szczeniaki

Dlaczego większość ludzi, mając do wyboru śmierć w wypadku samochodowym i lotniczym, wybierze pierwszą możliwość?
Ponieważ boimy się tych kilku sekund w samolocie, kiedy wiadomo, że nie ma już nadziei. W Szczeniakach piszę o tych kilku sekundach. Wbrew wszystkiemu nie jest to książka smutna. Dużo w niej zabawy i dziwnej wesołości, której źródła nie umiem dociec.
Ocena "LubimyCzytać": 6,4/10

Sama nie wiem o czym do końca jest ta książka.
Ale mnie zaintrygowała swoim krótkim opisem i oryginalną okładką.
Wzięłam ją, bo pomyślałam, że będzie inna niż wszystkie i może być całkiem przyjemna w czytaniu

Cena okładkowa: 34,90
Cena outletowa; 4,99


Francis Cottam - Lokatorka

Juliet Devereau pracuje jako lekarka pogotowia i kocha swoją pracę. Jej mąż, Jack, jest pisarzem. Pewnego dnia Juliet przyłapuje go na zdradzie. Kobieta przeżywa dramat, ale niestety, najgorsze ma dopiero nastąpić. Juliet rozpoczyna poszukiwanie nowego mieszania, w którym na nowo mogłaby poukładać swoje życie. Po wielu spotkaniach z agentami nieruchomości, trafia na piękne mieszkanie we wspaniałej kamienicy na Brooklynie. Właściciel, Max, jest bardzo miłym i przystojnym mężczyzną. Juliet wdaje się w - jak sądzi - niezobowiązujący romans. Sprawy jednak komplikują się dramatycznie, kiedy Juliet uświadamia sobie, że nadal kocha swojego męża.
Ocena "LubimyCzytać":6,8/10

Na podstawie powieści został nakręcony film, podobno bardzo dobry. Pomyślałam, że może i książka będzie równie dobra. Przygarnęłam ją i już cierpliwie czeka na półce aż ją przeczytam.
Cena okładkowa: ????
Cena outletowa: 9,99


Kinga Izdebska - Biuro kotów znalezionych

Biuro kotów znalezionych to opowieść o życiu i rozterkach miłośniczki kotów - od pierwszego stopnia zakocenia do założenia domu tymczasowego.
Kinga, przejęta losem bezdomnych kotów miejskich, postanawia dołączyć do fundacji próbującej uporać się z tym problemem. Choć niewiele wie o działaniu schronisk, azylów czy organizacji prozwierzęcych, to dzięki wsparciu doświadczonych wolontariuszy, obserwacji Szarej, Ośki i Artura, a także innych kociąt wziętych na odchowanie poznaje tajniki pracy łapaczki, karmicielki, opiekunki czy zastępczej mamy. Nowe zajęcia stają się także okazją do przemyśleń na tematy wykraczające poza kocie sprawy. Książka Kingi Izdebskiej to również opowieść o sytuacji schronisk w Polsce, niespójnie działających aktywistach i odpowiedzialnej opiece nad zwierzętami.
Ocena "LubimyCzytać": 5,71/10

Jako odwieczna wielbicielka zwierzaków, a w szczególności kotów nie mogłam obok tej książki przejść obojętnie. A poza tym to popatrzcie na tego przeuroczego kociaka na okładce ♥. Przez jakiś czas byłam zainteresowana pracą wolontariusza, ale nie wiedziałam "jak to ugryźć". Do czynienia ze schroniskami miałam również podczas szukania mojego nowego kociaka i nie uważam, żeby wszystko było tam dla zwierzaków dobre. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tej książki będę wiedziała, jak to z tymi organizacjami jest.
Cena okładkowa: 34,90
Cena outletowa: 14,99

Hala Jaber - Latający dywan do Bagdadu

Kiedy Hala Jaber, korespondentka wojenna, wyrusza do Bagdadu, nawet nie przypuszcza, co szykuje dla niej życie. W ogarniętym wojną Iraku los niespodziewanie stawia jej na drodze Zahrę i Hawrę - dwie malutkie dziewczynki, które w zamachu terrorystycznym straciły całą rodzinę.
Hala, profesjonalna dziennikarka, przywiązuje się do osieroconych dziewczynek. Zostaje w Bagdadzie, by walczyć o nowoczesny szpital, sterylny oddział i odpowiednich lekarzy dla jednej z sióstr, ciężko poparzonej Zahry. I po to, by spełnić swoje marzenia o macierzyństwie. Zaangażowana w zorganizowanie pomocy medycznej Hala odkrywa, że istnieje więcej niż jeden sposób, aby być matką...
Ocena "LubimyCzytać":7,41/10

Tak właściwie to tę książkę kupiła moja mama, ale na pewno ją przeczytam. Trudne tematy i problemy ludzi podczas wojny to coś o czym lubię czytać. Na nowo uświadamiam sobie to, jak okrutni mogą być do siebie ludzie, ale też uczę się doceniać, że pomimo tego, że w Polsce jest jak jest, na szczęście nie ma wojny, jest spokój.
Cena okładkowa:????
Cena outletowa:19,99
Nick Stone - Pan Klarnet

Śmierć żony i osiem lat w więzieniu odmieniły Maxa Mingusa, byłego gliniarza i prywatnego detektywa z Miami. Chcąc uciec od przeszłości, udając się na Haiti - wyspę pełną tajemnic i niebezpieczeństw - celem odnalezienia Charliego Carvera, wnuka najpotężniejszego człowieka w kraju. Podążając tropem Pana Klarneta, mitycznej postaci odpowiedzialnej za porwania dzieci, Mingus trafia w sam środek piekła, gdzie panuje nędza i przemoc. Rzeczywistość okaże się gorsza od najmroczniejszej nawet legendy...
Ocena "LubimyCzytać":7,15/10

Niby nie lubię horrorów, ale kryminały i owszem, a to coś pomiędzy. Moja wyobraźnia + horror = całkiem ciekawa przygoda z książką. No i jak tutaj sobie czegoś takiego odmówić? (:
Cena okładkowa: 34,90
Cena outletowa: 14,99

 Nick Stone - Król mieczy

Jest rok 1980. Miami nie jest sielskim obrazkiem z widokówki - to miasto pełne przemocy, uzależnione od narkotyków i rozdzierane rasizmem.
Max Mingus i Joe Liston, dwaj detektywi Oddziału Specjalnego Policji w Miami prowadzą rutynowe śledztwo w sprawie ciała odnalezionego w ogrodzie zoologicznym Primate Park. Gdy znajdują w żołądku mężczyzny na wpół strawioną kartę tarota przedstawiająca króla mieczy, a wkrótce potem odkrywają, że cała rodzina ofiary została brutalnie zamordowana, śledczy zdają sobie sprawę z potęgi wroga, z którym przyjdzie im się zmierzyć. 
Ślady prowadzą do Solomona Boukmana - najbardziej bezwzględnego przestępcy w Miami, człowieka, którego niewielu widziało, a o którym krążą przerażające legendy. Stając przeciwko czarnej magii voodoo i korupcji w szeregach policji, Max i Joe muszą działać na własną rękę. Jednak im bardziej zbliżają się do Solomona Boukmana, tym mocniej odczuwają jego wpływ.
A gdy już Boukman przejmie nad tobą władzę, nigdy cię nie puści.
Ocena "LubimyCzytać":6,88/10
Drugi tom cyklu o Maksie Mingusie.
Kupiłam go przed "Panem Klarnetem", bo wtedy jeszcze nie wiedziałam,że są to książki spokrewnione(?), ale jak się tyko dowiedziałam, od razu poszukałam tej pierwszej.
Zaintrygował mnie opisz okładki, więc zaczęłam ją czytać, zaraz po skończeniu Podpalaczki i całkiem dobra ta książka. Wciągnęła mnie od razu,są ciekawi bohaterowie, więc mogłabym ją polecić osobie, która zapytała by mnie o poradę książkową.
Cena okładkowa: 39,90
Cena outletowa: 14,99


Na dzisiaj to już koniec, mam nadzieję, że podobała Wam się pierwsza część moich zdobyczy.
Następna już wkrótce.
Czytaliście coś z tej listy? Dajcie znać w komentarzach!

2 komentarze: